söndag 22 april 2012

Skitbra utgång!

Åh gårdagen gjorde det inte lättare att lämna kan jag säga. Det var ju meningen att de skulle säga hejdå till mig och en kille från klubben men han såg jag inte till. Vi började med supergod middag. Caroline hade varit i Dublin förra helgen och köpt ett halsband och ett hejdå kort till mig. Jag som har gått runt och funderat på vilket halsband jag vill köpa med mig som minne och tänkte köpa igår men tur var väl att jag inte var på shoppinghumör! Vi hade det jättetrevligt och hade ett stort bord på övervåningen så alla kunde sitta runt samma bord och prata. Vi var sammanlagt tio tjejer. 

Sedan vid halv elva drog vi till en pub och där började drickandet, och jag blev bjuden hela tiden bara en öl betalade jag igår. Efter ett tag skickade de iväg mig till toan med en tjej och sedan kom Grainne och höll mig kvar där ett tag. När jag sedan kom tillbaka hade de satt sig runt ett bord och där stod ett kuvert med mitt namn på. När jag öppnade det var det ett hejdå och lycka till kort med några foton från våran dans i. Jag började självklart gråta så det vart lite tårar. 

Efter ett tag drog vi till en annan pub. Mer öl där och Orla försvann ett tag och jag trodde bara hon var på toa men hon var upp och önskade en låt till mig. jag vet inte vad låten heter men en typisk låt som spelas på pubarna här. Sedan kom såklart abba då jag är svensk. 

När vi var klara på den puben drog alla hem förutom jag och Donna som drog till en nattklubb. När vi var på väg ner kommer Daniel och tutar och stannar och kör dit oss eftersom han var påväg dit. Där var det party och folk. Efter ett tag träffade vi på några andra macra folk och shane hade köpt en vodka cola åt mig så som sagt vart det en hel dricka så jag var väl lite full och stöter då ihop med ett gammalt strul så det upprepades. 

När vi väl kom därifrån så körde Daniel oss hem och såklart började benisnlampan lysa så jag trodde verkligen inte vi skulle komma hem. Men hem kom vi och jag vart hemma runt fyra så inte för sent. 

Idag skulle jag möta upp med Lara men jag tänker inte ta risken och köra bil efter all dricka igår. Så det har blivit skype med zana 3-4timmar och nu skype med Nathalie.

Runt 7så åker vi till teater hoppas det blir en trevlig kväll. Gud jag kommer sakna Irland något enormt :(

Ha det bäst!
Possposs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar