måndag 16 april 2012

13!

Dålig uppdatering igen men ni har nog börjat vant er helt enkelt :p 

Helgen var extremt super duper bra men väldigt lång. Det började ju som sagt med min lediga fredag då jag lyckades städa rummet och umgås med Carro. 

Lördag blev det att stiga upp 07.30!!!! Mötte upp Sara och en annan tjej i Ballincollig vid 08.30. Sedan körde vi upp till Dingle och runt den udden och fyfan va fint! Vädret var även kanoners med strålande sol. I Dingle vandrade vi runt lite och tog en sväng på ett akvarium eller vad det heter och såg massa fiskar, hajar, sköldpadda och pingviner. Sedan blev det bara att resa runt och leka turist i naturen. Vi avslutade att åka till Tralee och sedan hem. Sara hade parkerat sin bil utanför Laras hus så när vi kom tillbaka runt åtta på kvällen så sa vi hej till henne. Så jag kom väl hem runt nio till mitt hus. 

Söndagen var det upp samma tid igen och möta upp 7tjejer i Ballincollig vid 08.30. Så vi hade två bilar och jag fick köra först hela tiden även fast den andra föraren har vart här i tre år och visste i princip vägen. Det bar iväg till Sheep´s head i west Cork och utforska den udden och naturen. Sedan blev det in till Bantry för att käka pizza. Vi tog vägen upp till Glengariff och stannade till i en bambu park som var sjukt fin/mysig/trevlig att gå runt i. Sedan in till själva Glengariff och vandra upp och ner på huvudgatan. Härligast var att Lara skulle skicka ett sms och sedan när vi vände på toppen av huvudgatan så tittar hon upp från telefonen och säger "Did i missed it?" Då kan ni fatta vilken liten håla vi var i. Dock var det super mysigt efter att solen gassat hela dagen och klockan var runt sju och det var ett live band utanför en pub som spelade sjukt bra musik och folk satt och drack och njöt, då fick jag hemlängtan! Jag lyckades ju såklart bränna mig rätt rejält så jag är kräftröd över nyckelbenen, ansiktet och halsen på den sidan utan hår... Kom hem runt halv nio på kvällen så sammanlagt har jag vart ute och rest runt 24timmar på två dagar.

Måndag så var det nästan tillbaka till skola igen efter två veckors påsklov. Dock var Harry i Galway och Harriet stannade hemma så det var lite skola för Heather bara. Dagen gick sjukt fort och jag och Juan har lekt hela dagen fast inomhus då vädret vänt och det har vart grått och regn hela dagen. Jag har haft sån sjuk tur med vädret för varje gång vi har rest runt så har det varit fint. 

 Min lite röda bränna...
 Utsikt från sheep´s head.

 Jag bland någon sorts bambu.
 Bambu skogen.
 Inch beach i närheten av Dingle.
 Dingle.
 Dingle akvarium.
 Strand i Dingle.
 Dingle.
 Dingle.
 Dingle.
 Dingle.
Dingle.

Ha det bäst!
Possposs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar