torsdag 10 maj 2012

Ett hejdå!

Ja nu har jag tagit mig tid till att skriva ett sista inlägg och säga hejdå till bloggen. Tänkte jag skriver om min sista vecka på Irland och sedan avslutar med lite om hur det är nu. Sorry om jag upprepar några dagar orkade inte kolla de senaste inläggen för å veta vilka dagar jag redan nämnt.

Måndag: Jobb och Lara på filmkväll. Helt underbart att bara sitta och prata och kolla film. Jag kom hem runt ett halv två på natten. 

Tisdag: Bowling med Carro och hon hade köpt grädde och frukt som vi käkade och lite choklad. Hon tyckte det skulle vara speciellt för sista gången. kom hem runt ett halv två igen.

Onsdag: Min första farmwalk och det var intressant. Dock var jag bara med ohc lyssnade lite i början på gärdena sedan stod jag och pratade med Aoife, Orla, Mary och några fler som var fika ansvariga. Vi hade något enormt mkt kakor så jag fick med mig en tallrik full för de ville bli av med. Kom hem runt elva tiden. 

Torsdag: Var det en surprise hos Noelle. När vi kom dit fick vi dricka, popcorn och chips. Sedan blev det lite snittar och vi fick se alla bilder från dansen och även videon. Vi vart tilldelade ett varsitt diplom och det var en sjukt trevlig kväll. Kommer verkligen sakna alla mina fina irländare jag lärt känna. kom hem runt ett halv två igen.

Fredag: Blev det Kina restaurang med mina au pair vänner och det var väldigt trevligt. De hade bakat brownies och skrivit ett fint kort till mig och nu väntar jag på en överraskning på posten från dem. Väldigt lyckad kväll och jag kom hem runt två. Harry nämnde tidigare på fredagen att han behövde boka buss åt mig till Dublin då hästen inte fölat ännu. 

Lördag: Visste ju inte när jag behövde gå upp men vaknade runt nio halv tio så gick upp då för jag visste inte när vi skulle åka. Jag duschade och sedan vart det lite fesljummen gröt te frukost. Resten av dagen hängde jag med familjen. Jag, Heather och Harriet satt och pratade en del och spelade på min iPad i mitt rum. Det blev även en sista shopping tur till Bandon med familjen eller Harry, Mormor och Heather. Jag och Heather kollade runt i affärerna medans Harry gjorde sina ärenden. Jag lyckades såklart hitta en fin tunika/topp som jag köpte med mig. 

Vid tjugo över fyra sa ja hejdå till familjen med tårar i ögonen. Jag vart inkörd till Cork så jag hann med fem bussen. Dock var det en som stannade på alla ställen och det hade vart en rugby match i Dublin så jag var inte på flygplatsen förrän typ tjugo över nio. Då vart det att gå till mcdonalds och köpa lite nuggets och sedan prata i telefon och kolla de två senaste big brother avsnitten. Folk runtomkring mig måste trott jag var knäpp som satt och skrattade åt mig själv eller åt big brother. 

När de skulle tvätta golven på mcdonalds så gick jag och mina väskor på toa först och sedan hittade vi en plats på golvet så det blev att försöka sova med en väska som kudde, tror jag lyckades sova 40minuter-en timma. Sedan var klockan redan kvart i fyra så då käkade jag två toast på mcdonalds och sedan checkade jag in min väska och gick igenom säkerhetskontrollen och vandrade till gaten. Där satt jag från halv fem till sju då planet gick. Tiden gick faktiskt otroligt mkt fortare än vad jag trodde speciellt med tanke på att jag var själv. Men passade på att tänka att det var kvalitetstid att bara vara tyst och själv även fast man är på en flygplats med massa folk kändes det rätt skönt. 

Planet landade i tid dock var det ett annat plan på vår plats så vi fick vänta tills de åkte, typ tio minuter. Jag hade faktiskt rätt tur med att få min väska rätt tidigt igen så jag kom ut och möttes av Elin, mamma och pappa, jag hade sett dem tidigare då man ser personerna som väntar på en genom glasvägg. Kändes skönt att komma hem såklart men en sån tomkänsla som jag har nu när jag är hemma är inte kul... jag känner ingen glädje eller sorg bara tom typ... 

När vi lämnade flygplatsen bar det iväg hemåt med lite stopp först vart det ett stopp på en euro cash affär som skulle vara billig men var dyrare på allt. sedan blev det ett stopp på rimi för att köpa billiga räkor eller om det var första stoppet. Sen stoppade vi i töcksfors och käkade och kollade i affärer där. Så det dröjde ett bra tag innan vi kom hem. Dock var jag inte speciellt trött alls med tanke på en vecka med dålig sömn och natten på flygplatsen. 

Nu har jag varit i Sverige i 12dagar och det är väl kul. Känns läskigt att man kommer tillbaka in i rutiner eller vad jag ska säga så fort. Känns bara som jag drömt att jag varit au pair faktiskt.. Dagarna rullar på fort och om ca 20dagar sitter jag i en bil på väg ner till Spanien för att jobba förhoppningsvis ett år, det ni! Det känns overkligt och jag känner mig som ett tomt skal utan känslor men det blir säkert bra. Ska jobba på restaurang eller pub så kul att pröva på det och det blir en bra erfarenhet och merit. Grejen är den att jag börjat fundera på vad jag vill jobba med så jag vet vad jag behöver plugga, men jag har ingen jävla aning om vad jag vill...... Känns hemskt!!! Men just nu är min nya vän ödet, han litar jag på. Så jag tänkte jag får starta upp en blogg så ni kan läsa lite om mitt Spanien äventyr eller om jag bara döper om denna blogg det märks. 

Så hejdå mitt au pair liv och hej till mitt nya äventyr.

Ha det bäst!
Possposs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar